Sunday, January 15, 2012

National Year of Reading - Año nacional de la lectura - Any Nacional de la Lectura

La Lecture du rôle, Pierre-Auguste Renoir.


2012 is the National Year of Reading in Australia. The official campaign aims to encourage children to learn to read and find new sources of inspiration. While supporting reading initiatives, it respects the ancient oral traditions of storytelling. 


The 2012 National Year of Reading is about helping people discover and rediscover the magic of books, making Australians become a country of readers. The campaign has the support of Australian libraries and library associations, and other partners are the Federal and the state governments, the media, writers, schools, publishers, booksellers, employers, child care providers, health professionals and a whole host of other organisations. For more information, visit the campaign website.

2012 es el Año de la Lectura en Australia. La campaña oficial busca animar a los niños a aprender a leer y a buscar nuevas fuentes de inspiración. Además de apoyar iniciativas referidas a la lectura, la campaña respeta las antiquísimas tradiciones orales de contar cuentos.

El Año Nacional de la Lectura 2012 trata de ayudar a la gente a descubrir o redescubrir la magia de los libros, y de convertir a Australia en un país de lectores. La campaña cuenta con el apoyo de las bibliotecas y asociaciones bibliotecarias australianas, y otros socios son los gobiernos estatales y el federal, los medios de comunicación, escritores, escuelas, editoriales, libreros, empresarios, guarderías, profesionales de la salud y muchas otras organizaciones.

2012 és l'Any Nacional de la Lectura en Austràlia. L’objectiu de la campanya oficial és animar els xiquets a aprendre a llegir i a trobar noves fonts d'inspiració. A més de donar suport a les iniciatives de lectura, respecta les tradicions orals antigues de contar contes.

L’Any Nacional de la Lectura vol ajudar les persones a descobrir i tornar a descobrir la màgia dels llibres, i fer que Austràlia esdevinga un país de lectors. La campanya té el suport de biblioteques i associacions bibliotecàries australianes, i altres socis són els governs estatals i el Federal, els mitjans de comunicació, escriptors, escoles, editors, llibreters, empresaris, guarderies, professionals de la salut i un munt d'altres organitzacions. 

2 comments:

  1. És una campanya interessantíssima, i necessària. Al País Valencià, i a Espanya, els governs estan desmantellant aquestes iniciatives, com si n'anàrem sobrats...

    ReplyDelete
  2. Amb els anys, la campanya ha esdevingut necessària perquè encara hi han massa persones que no saben llegir. També és veritat que segons de quin govern es parle, potser fins i tot els interesse precisament això: l'analfabetisme!

    ReplyDelete